unsar_header_aprilie2015

Comisia Europeană: Plafonarea tarifelor RCA încalcă legislaţia comunitară

București, 23 februarie 2017. Comisia Europeană atenţionează, în raportul de ţară publicat ieri, că măsurile de plafonare a tarifelor polițelor asigurării obligatorii auto, luate de Guvernul României ...

unsar_header_daune_auto_aprilie_2015

Adrian MARIN, preşedintele UNSAR: Digitalizarea a schimbat profund caracterul consumatorului, în special al generaţiei Millennials

Adrian MARIN, președintele UNSAR, a participat pe 23 februarie la Digital Banking & Insurance Conference, eveniment dedicat industriei bancare şi industriei de asigurări din România, unde a ...

unsar_rezultate_2012

Adrian MARIN, Președintele UNSAR: Creșterea interesului consumatorilor pentru asigurările facultative, soluție pentru stabilizarea pieței de asigurări

Adrian MARIN, președintele Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România, a vorbit în cadrul conferinței „Industria Asigurărilor, la un nou start”, ...

unsar_header_daune_auto_aprilie_2015

Mădălin ROȘU a vorbit la Viena despre provocările de pe piața RCA, în cadrul Motor Insurance Conference

Mădălin Roşu, Responsabilul Secţiunii de Asigurări Auto din cadrul UNSAR, a vorbit despre noile provocări de pe piaţa RCA din România în cadrul evenimentului Motor Insurance Conference 2017 care a ...

conf_asig_2016

Consolidarea reputațională, factor de creștere pentru industria de asigurări din România

Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România a organizat luni, 27 iunie, a V-a ediție a Conferinței Anuale a Asigurătorilor din România, cea mai importantă adunare ...

“Underwriting/ Subscriere”, scrisa de Bogdan TUDOR, abordeaza conceptul de subscriere, atat de putin analizat teoretic la nivelul literaturii de specialitate. Click aici pentru a comanda cartea!

Ce aduce nou Norma RCA

București, 4 august 2017. Cea mai recentă etapă din procesul legislativ pe segmentul asigurărilor auto – intrarea în vigoare a normei RCA – este încă un pas în vederea maturizării pieței din România. Urmând tendințele la nivel european, responsabilizarea consumatorilor crește odată cu amplificarea reglementărilor care vizează satisfacerea nevoilor acestora, reglementări care se aplică tuturor părților implicate – societăți de asigurare, brokeri, service-uri.

Așa cum UNSAR a anunțat de la începutul anului, companiile membre își vor concentra în continuare eforturile în vederea creșterii calității serviciilor oferite și a transparenței în raport cu consumatorii.

Ce trebuie să știe consumatorii despre noua legislație RCA

Sistemul Bonus-Malus

Conform noului sistem Bonus-Malus, la înnoirea poliței RCA, șoferii disciplinați în trafic pot primi reduceri de până la 50%, în timp ce șoferii care au produs accidente rutiere vor fi penalizați, suportând o majorare a costului poliței RCA de până la 180%.

O altă modificare importantă vizează aplicarea sistemului Bonus/ Malus: pentru persoanele fizice se va aplica aceeași clasă de Bonus, respectiv Malus – “cea mai favorabilă” – pentru toate mașinile pe care le deține. Schimbarea este că se va lua în calcul proprietarul, nu mașina.

Decontarea directă

Până la 1 octombrie, asigurătorii vor încheia un acord de reglementare a decontării directe, pe care o vor oferta obligatoriu, la un cost suplimentar, opțiunea cumpărării acesteia revenind clientului.

Decontarea directă presupune ca reparația să fie plătită de către asigurătorul RCA al păgubitului, care își va recupera prejudiciul de la asigurătorul șoferului vinovat.

Reduceri de primă pentru persoane cu deficiențe locomotorii

În premieră, sistemul de corectare a tarifului de primă va permite acordarea de către asigurători a unor reduceri persoanelor cu deficiențe locomotorii.

Constatarea prejudiciilor

Termenul pentru constatarea prejudiciilor de către asigurătorul RCA a fost redus la trei zile lucrătoare.

Modul de realizare a reparației

Odată cu noul cadru legal, societățile de asigurare vor fi obligate să menționeze pe procesul verbal dreptul persoanei prejudiciate de a se adresa oricărei unități reparatoare.

De asemenea, soluțiile tehnice finale de remediere a avariilor vor fi stabilite de service-uri, ca și până acum, în acord cu documentația tehnică din manualul de reparație al producătorului auto.

Acest aspect este mai bine clarificat de normă de această dată, chiar dacă operațional acesta funcționa și până acum prin procesul de reconstatare funcțional la nivel de piață.

 Având în vedere că un criteriu luat în calcul în stabilirea daunalității o reprezintă evaluarile service-urilor, este esențial ca asigurații să fie foarte atenți la documentele doveditoare emise de către unitățile reparatoare și să știe că noua lege prevede că folosirea de piese contrafăcute se poate pedepsi penal.

RCA pentru  asigurații cu risc ridicat

Până la 1 septembrie, Biroul Asigurătorilor Auto din România va stabili modul în care asigurații cu risc ridicat vor fi preluați în asigurare. De asemenea, BAAR va calcul factorul “N”.

! Asiguratul sau potențialul asigurat poate beneficia de alocarea către un asigurator RCA pe teritoriul României în situatia în care a primit trei oferte a căror prima de asigurare anualizată este mai mare decat ,,N” înmulțit cu tariful de referință publicat de către A.S.F. 

De asemenea, cererea asiguratului cu risc ridicat în ceea ce privește încheierea contractului RCA va trebui soluționată de către BAAR în termen de maximum 20 de zile din momentul în care acesta depune documentața completă.