unsar_header_aprilie2015

Comisia Europeană: Plafonarea tarifelor RCA încalcă legislaţia comunitară

București, 23 februarie 2017. Comisia Europeană atenţionează, în raportul de ţară publicat ieri, că măsurile de plafonare a tarifelor polițelor asigurării obligatorii auto, luate de Guvernul României ...

unsar_header_daune_auto_aprilie_2015

Adrian MARIN, preşedintele UNSAR: Digitalizarea a schimbat profund caracterul consumatorului, în special al generaţiei Millennials

Adrian MARIN, președintele UNSAR, a participat pe 23 februarie la Digital Banking & Insurance Conference, eveniment dedicat industriei bancare şi industriei de asigurări din România, unde a ...

unsar_rezultate_2012

Adrian MARIN, Președintele UNSAR: Creșterea interesului consumatorilor pentru asigurările facultative, soluție pentru stabilizarea pieței de asigurări

Adrian MARIN, președintele Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România, a vorbit în cadrul conferinței „Industria Asigurărilor, la un nou start”, ...

unsar_header_daune_auto_aprilie_2015

Mădălin ROȘU a vorbit la Viena despre provocările de pe piața RCA, în cadrul Motor Insurance Conference

Mădălin Roşu, Responsabilul Secţiunii de Asigurări Auto din cadrul UNSAR, a vorbit despre noile provocări de pe piaţa RCA din România în cadrul evenimentului Motor Insurance Conference 2017 care a ...

conf_asig_2016

Consolidarea reputațională, factor de creștere pentru industria de asigurări din România

Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România a organizat luni, 27 iunie, a V-a ediție a Conferinței Anuale a Asigurătorilor din România, cea mai importantă adunare ...

Asiguropedia

Precizari UNSAR despre practicile frauduloase ale unor service-uri din Romania

Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania atrage atentia asupra declaratiei din spatiul public a presedintelui interimar al Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente, Dan Barbu, care a afirmat ca piesele reparate, montate pe vehicul dupa un accident, sunt facturate ca piese noi. UNSAR considera ca aceasta afirmatie este una foarte grava, avand in vedere ca prin activitatea semnalata de presedintele interimar al ASSAI este pusa in pericol viata cetatenilor, prin reducerea conditiilor de siguranta pentru vehiculul reparat, iar costurile consumatorului sunt incarcate in mod nejustificat si fraudulos. Ar fi in interesul consumatorilor ca organele abilitate sa se autosesizeze si sa investigheze daca practicile incorecte semnalate de reprezentantul asociatiei service-urilor sunt reale.

Grav este si faptul ca reprezentantul ASSAI face afirmatii nefundamentate asupra relatiilor dintre asiguratori si service-urile cu care colaboreaza interpretand deformat prevederi contractuale confidentiale – obtinute probabil fara consimtamantul de a fi dezvaluite public.

ASSAI prejudiciaza nu doar interesele societatilor de asigurare, ci si pe cele ale consumatorilor si chiar ale unitatilor reparatoare membre, avand in vedere ca, intr-o economie de piata libera, concurentiala, in cadrul oricarui contract de colaborare pot exista reduceri in functie de volumul de activitate care se preconizeaza a fi derulat intre partenerii contractuali, in interesul reciproc de a se oferi servicii de calitate pentru fidelizarea clientilor, atat in relatia cu asiguratorul, cat si in relatia cu service-ul reparator.

Tragem un semnal de alarma ca toate aceste costuri pot fi reflectate mai tarziu in prima de asigurare. Readucem aminte consumatorilor ca este important sa fie atenti la costurile reparatiei si sa solicite o copie a facturii si a devizului de reparatie in urma receptiei vehiculului.