Conferinta Anuala UNSAR: “PROVOCAREA PREZENTULUI – PARTENERIAT PENTRU O ROMANIE ASIGURATA”

Evenimentul a avut loc pe 12 decembrie 2018, incepand cu ora 08:30, la Hotel Marriott din Bucuresti, Sala Constanta. Conferinta a reunit speakeri de top, la nivel national si international, membri ...

UNSAR și Academia Titi Aur lansează o campanie de educație și prevenție rutieră adresată studenților

București, 6 noiembrie 2018: UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România și Academia Titi Aur lansează campania de educație și prevenție rutieră ATENT ÎN TRAFIC. ...

Industria europeană a asigurărilor se reunește la București în 2019

România este prima țară din Europa Centrală și de Est care va găzdui Conferința Anuală a Insurance Europe, federația europeană a asociațiilor asigurătorilor și reasigurătorilor. Evenimentul va avea ...

Peste 2.500 de dosare de daună au fost deschise după fenomenele meteo din lunile iunie-iulie 2018

13 August 2018, București- Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România – UNSAR – anunță că au fost deschise peste 2.500 de dosare de daună, după fenomenele ...

UNSAR subliniază importanța încheierii polițelor de asigurare a locuințelor

17 iulie 2018, București – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România dorește să informeze publicul în  legătură cu beneficiile fiecărui tip de poliță de asigurare ...

Consolidarea reputațională, factor de creștere pentru industria de asigurări din România

Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România a organizat luni, 27 iunie, a V-a ediție a Conferinței Anuale a Asigurătorilor din România, cea mai importantă adunare profesională a industriei. În deschiderea evenimentului, Sergio BALBINOT, președinte Insurance Europe (federația europeană a societăților de asigurare și reasigurare), a ținut un discurs despre impactul Directivei Solvabilitate II asupra pieței de asigurări, dar și despre importanța protecției consumatorului.

“Pentru a le putea oferi în continuare clienților produsele de care au nevoie, pentru a putea să le protejăm viața, sănătatea, bunurile și economiile, avem nevoie de un cadru legislativ care să ne permită să facem acest lucru. Apreciem și sprijinim regimul de supraveghere Solvabilitate II, care este concentrat pe un management al riscului mai bun, exigențe mai mari în materie de capital, centrat pe consumator. Însă transformarea, așa cum susțin unele voci, a acestui regim deja extrem de strict pentru industria de asigurări într-un regim și mai riguros nu va ajuta în niciun fel industria.“, a declarat președintele Insurance Europe.

DSC_0016

“Protecția consumatorului, transparența, dar și furnizarea de informații clare sunt factori esențiali. Nu contează cantitatea informațiilor pe care le furnizăm, ci calitatea lor.”, a completat Sergio BALBINOT.

Cu prilejul conferinței, Remi VRIGNAUD, președintele UNSAR, a subliniat importanța reputației pentru industria asigurărilor. “Asigurătorii lucrează, de fapt, într-un business al încrederii, deoarece produsele vândute nu au o utilitate imediată, palpabilă. Cu siguranță, pentru industria de asigurări, încrederea consumatorilor este o condiție primordială pentru a-și putea conduce afacerea, iar capitalul de încredere este acumulat, în principal, prin capacitatea unei companii de a îndeplini nevoile consumatorului și chiar de a-i depăși așteptările.“, a declarat președintele UNSAR în cadrul conferinței.

DSC_0036

“De asemenea, riscul reputațional rămâne unul dintre cele mai mari riscuri care amenință organizațiile la nivel global, conform unui studiu realizat de AON, iar anul 2016 trebuie să reprezinte începutul procesului de refacere și, mai apoi, consolidare reputațională a industriei de asigurări.”, a completat Remi VRIGNAUD.

Prezentarea integrală susținută de Remi VRIGNAUD, președintele UNSAR, poate fi vizualizată AICI

Cristina MIHAI, Head of International Affairs and Investments în cadrul Insurance Europe, a declarat că, în centrul oricăror strategii sau obiective ale industriei de asigurări, trebuie să fie consumatorul, iar oferirea de produse adecvate, care să răspundă nevoilor acestuia, trebuie să fie obiectivul principal al industriei. “O experiență pozitivă a consumatorului și un tratament adecvat al acestui înseamnă creșterea reputației industriei de asigurări. În plus, este important de precizat faptul că reputația este percepută mai degrabă la nivel de industrie, nu la nivel de asigurător individual. Așadar efortul trebuie să fie unul comun, al întregii industrii de asigurări”, a adăugat Cristina MIHAI.

Concluziile dezbaterilor din cadrul conferinței au fost acelea că atât siguranță financiară conferită de noul regim de supraveghere Solvabilitate II, cât și implicarea în programe de educație financiară a populației ajută la creșterea gradului de încredere al asiguraților în stabilitatea pieței de asigurări și scăderea riscului reputațional al industriei.

În urma sondajului de opinie organizat de UNSAR în cadrul conferinței, a reieșit că principalul factor de creștere pentru industria de asigurări este îmbunătățirea reputației industriei, urmat de programe de educație financiară a consumatorilor. În plus, participanții la conferință au considerat că protecția acordată populației și entităților juridice contra riscurilor este un punct forte al industriei de asigurări, care ar trebui promovat mai puternic în spațiul public. 

Rezultatele televotingului organizat de UNSAR pot fi vizualizate aici: intrebari televoting UNSAR

La sfârșitul conferinței, Florentina ALMĂJANU, director general, a acordat premiile UNSAR.

Ca în fiecare an, în cadrul conferinței au fost acordate premii pentru cel mai bun material jurnalistic pe teme de asigurări şi pentru cea mai bună campanie de responsabilitate socială în asigurări, desfăşurate în anul 2015.

Premiul pentru cel mai bun material jurnalistic pe teme de asigurări a avut doi câștigători: Andreea Radu, jurnalist Media XPRIMM, cu articolul “ASTRA Asigurări: după 25 de ani… GAME OVER și Șerban Bușcu, jurnalist Profit.ro, cu articolul A fi sau a nu mai fi. 2016, cel mai important an din istoria firmelor de asigurare”.

DSC_0182b

Juriul a fost format din: Violeta Ciurel (CEO Axa Insurance Franța), Corina Souvannasouck (General ManagerTandem Learning – Insurance Inteligence & Assistance), Daniela Șerban (Director al departamentului de relații cu investitorii și relații publice, Bursa de Valori București).

Premiul pentru cea mai bună campanie de responsabilitate socială în asigurări a fost câștigat de OMNIASIG VIG, pentru campania “Asigurare cu valoare”.

DSC_0175b

Juriul a fost format din: Oana Osman (jurnalist, membru în Consiliul de Administrație Profit.ro), Andreea Roșca (specialist comunicare, membru în board-ul Romanian Business Leaders), Ștefan Iordache (CEO Leo Burnett).

“Cea de-a cincea ediție a conferinței are, însă, două noutăți. Prima este aceea că, din dorinţa de a sprijini studenții merituoşi, au fost lansate “BURSELE UNSAR”. Acestea vor fi primite de trei studente fară posibilităţi materiale, dar cu rezultate foarte bune la învățătură. Cele trei bursiere UNSAR au fost selectate cu ajutorul AIESEC – organizație internațională, independentă, non-profit și neafiliată politic, condusă de studenți și proaspăt absolvenți ai instituțiilor de învățământ superior”, a declarat Florentina ALMĂJANU, director general.

Câștigătoarele „Burselor UNSAR” sunt: Carmen Tudorachi (Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, Iași), Maria Găina (Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor Secția Finanțe Bănci, Timișoara), Estera Mihăilă (Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, Secția Economie de Comerț, Turism și Servicii, Timișoara).

Cea de-a doua noutate este acordarea Academiei de Studii Economice din București a trofeului UNSAR “Contribuția la formarea educațională a resurselor umane din industria asigurărilor”.

DSC_0185b

 

 

Consolidarea reputațională, factor de creștere pentru industria de asigurări din România Consolidarea reputațională, factor de creștere pentru industria de asigurări din România Consolidarea reputațională, factor de creștere pentru industria de asigurări din România Consolidarea reputațională, factor de creștere pentru industria de asigurări din România Consolidarea reputațională, factor de creștere pentru industria de asigurări din România Consolidarea reputațională, factor de creștere pentru industria de asigurări din România Consolidarea reputațională, factor de creștere pentru industria de asigurări din România Consolidarea reputațională, factor de creștere pentru industria de asigurări din România