Industria europeană a asigurărilor se reunește la București în 2019

România este prima țară din Europa Centrală și de Est care va găzdui Conferința Anuală a Insurance Europe, federația europeană a asociațiilor asigurătorilor și reasigurătorilor. Evenimentul va avea ...

Peste 2.500 de dosare de daună au fost deschise după fenomenele meteo din lunile iunie-iulie 2018

13 August 2018, București- Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România – UNSAR – anunță că au fost deschise peste 2.500 de dosare de daună, după fenomenele ...

UNSAR subliniază importanța încheierii polițelor de asigurare a locuințelor

17 iulie 2018, București – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România dorește să informeze publicul în  legătură cu beneficiile fiecărui tip de poliță de asigurare ...

Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România – UNSAR – consideră că autoritățile au luat cea mai bună decizie privind asigurările de garanție

19 iunie 2018, București – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România – UNSAR – consideră că decizia autorităților privind menținerea asigurărilor de garanție ...

Asigura-te ca stii

Dezvoltarea asigurarii maritime

Evolutia asigurarilor este strans legata de dezvoltarea comertului pe mare si a asigurarlor maritime, in mod deosebit. Asigurarile maritime au influentat in mod decisiv toate celelalte tipuri de asigurari, dar in mod deosebit asigurarile de transport.

Asigurarea maritima a fost conceputa si s-a nascut in Italia, mai precis la Roma. In perioada Evului Mediu, asigurarea maritima a fost copilul oraselor-state italiene. Prima dovada a asigurarii maritime in Italia dateaza de la inceputul secolului al XIV-lea.

asigurari_maritime

In secolul al XV-lea, orasul Bruges era unul dintre cele mai importante centre de asigurari maritime. Ulterior, Spania (Barcelona) a inceput sa practice aceasta asigurare, datorita comertului pe care il avea cu Italia. Barcelona a fost primul oras, care a incercat sa reglementeze asigurarile maritime in Spania, printr-o ordonanta.

In Anglia, se pare ca cea mai cunoscuta polita de asigurare maritima dateaza din 15 februarie 1613, dar unii cercetatori considera ca acestea au existat mult mai inainte. Arhivele istorice arata o imagine foarte clara a asigurarilor maritime din Londra secolului al XVI-lea. De exemplu, Lombard Street era locul cel mai renumit al asigurarilor maritime, prin obiceiurile, traditiile si obligatiile contractuale ce se incheiau. Asigurarea maritima din secolul al XVI-lea era caracterizata prin absenta totala a asigurarilor facute prin companii de asigurari, ci se bazau pe raspunderea personala a celor ce isi asumau riscurile. Semne ale evolutiei in organizarea pietei asigurarilor au inceput sa apara la sfarsitul secolului al XVI-lea, prin infiintarea in 1570 a Bursei Regale (Royal Exchange), care a fost deschisa de Regina Elisabeta in data de 23 iulie 1570. Al doilea pas l-a constituit infiintarea Camerei de Asigurari (Chamber of Assurances) in cadrul Bursei Regale, in anul 1576.

Al treilea pas spre uniformizare a fost adoptarea, in 1601, a Legii privind asigurarile comerciale – Act Touching Policies Assurances used among merchants, primul act in legislatia engleza privind asigurarea maritima. Legea nu a avut o viata lunga, dar importanta ei este legata de faptul ca a fost prima incercare legislativa de a reglementa practica asigurarilor maritime.