Conferinta Anuala UNSAR: “PROVOCAREA PREZENTULUI – PARTENERIAT PENTRU O ROMANIE ASIGURATA”

Evenimentul a avut loc pe 12 decembrie 2018, incepand cu ora 08:30, la Hotel Marriott din Bucuresti, Sala Constanta. Conferinta a reunit speakeri de top, la nivel national si international, membri ...

UNSAR și Academia Titi Aur lansează o campanie de educație și prevenție rutieră adresată studenților

București, 6 noiembrie 2018: UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România și Academia Titi Aur lansează campania de educație și prevenție rutieră ATENT ÎN TRAFIC. ...

Industria europeană a asigurărilor se reunește la București în 2019

România este prima țară din Europa Centrală și de Est care va găzdui Conferința Anuală a Insurance Europe, federația europeană a asociațiilor asigurătorilor și reasigurătorilor. Evenimentul va avea ...

Peste 2.500 de dosare de daună au fost deschise după fenomenele meteo din lunile iunie-iulie 2018

13 August 2018, București- Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România – UNSAR – anunță că au fost deschise peste 2.500 de dosare de daună, după fenomenele ...

UNSAR subliniază importanța încheierii polițelor de asigurare a locuințelor

17 iulie 2018, București – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România dorește să informeze publicul în  legătură cu beneficiile fiecărui tip de poliță de asigurare ...

Dezvoltarea asigurarii maritime

Evolutia asigurarilor este strans legata de dezvoltarea comertului pe mare si a asigurarlor maritime, in mod deosebit. Asigurarile maritime au influentat in mod decisiv toate celelalte tipuri de asigurari, dar in mod deosebit asigurarile de transport.

Asigurarea maritima a fost conceputa si s-a nascut in Italia, mai precis la Roma. In perioada Evului Mediu, asigurarea maritima a fost copilul oraselor-state italiene. Prima dovada a asigurarii maritime in Italia dateaza de la inceputul secolului al XIV-lea.

asigurari_maritime

In secolul al XV-lea, orasul Bruges era unul dintre cele mai importante centre de asigurari maritime. Ulterior, Spania (Barcelona) a inceput sa practice aceasta asigurare, datorita comertului pe care il avea cu Italia. Barcelona a fost primul oras, care a incercat sa reglementeze asigurarile maritime in Spania, printr-o ordonanta.

In Anglia, se pare ca cea mai cunoscuta polita de asigurare maritima dateaza din 15 februarie 1613, dar unii cercetatori considera ca acestea au existat mult mai inainte. Arhivele istorice arata o imagine foarte clara a asigurarilor maritime din Londra secolului al XVI-lea. De exemplu, Lombard Street era locul cel mai renumit al asigurarilor maritime, prin obiceiurile, traditiile si obligatiile contractuale ce se incheiau. Asigurarea maritima din secolul al XVI-lea era caracterizata prin absenta totala a asigurarilor facute prin companii de asigurari, ci se bazau pe raspunderea personala a celor ce isi asumau riscurile. Semne ale evolutiei in organizarea pietei asigurarilor au inceput sa apara la sfarsitul secolului al XVI-lea, prin infiintarea in 1570 a Bursei Regale (Royal Exchange), care a fost deschisa de Regina Elisabeta in data de 23 iulie 1570. Al doilea pas l-a constituit infiintarea Camerei de Asigurari (Chamber of Assurances) in cadrul Bursei Regale, in anul 1576.

Al treilea pas spre uniformizare a fost adoptarea, in 1601, a Legii privind asigurarile comerciale – Act Touching Policies Assurances used among merchants, primul act in legislatia engleza privind asigurarea maritima. Legea nu a avut o viata lunga, dar importanta ei este legata de faptul ca a fost prima incercare legislativa de a reglementa practica asigurarilor maritime.