Industria de asigurari sprijina lupta impotriva noului coronavirus. Fiecare pas conteaza.

Bucuresti, 20 martie 2020 (actualizat la data de 03.04.2020): Industria de asigurari din Romania a luat in ultimele zile, in ritm accelerat, o serie de masuri speciale pentru a-si proteja atat clientii, cat si angajatii de riscul infectarii cu COVID-19, asigurand, in acelasi timp, continuitatea operatiunilor curente. Aceste masuri au fost decise si implementate individual de companii.

Trecem cu totii printr-o perioada care ne afecteaza nu doar in plan profesional sau economic, ci, inainte de toate, la nivel uman. Suntem solidari cu intreaga societate in aceste zile si ne ajustam, la fel ca toti ceilalti, actiunile si modul de lucru pentru a contribui la limitarea raspandirii noului coronavirus, dar si pentru a continua sa raspundem nevoilor clientilor nostri”, a declarat Adrian MARIN, Presedintele UNSAR.

Masurile luate au vizat in primul rand sustinerea clientilor in aceasta perioada dificila, dar si mentinerea unui contact permanent cu acestia, in conditiile in care o mare parte dintre companiile de asigurare au implementat deja lucrul de acasa. Astfel, oamenii din asigurari care pot lucra de acasa deja fac acest lucru, iar in agentii si sucursale au fost luate masuri de protectie, precum dotarea acestora cu echipamente de protectie sau efectuarea de dezinfectari periodice.

Cel mai important, companiile de profil incurajeaza folosirea modalitatilor digitale si online pentru incheierea sau reinnoirea politelor si pentru constatarea si instrumentarea daunelor.

Regasiti mai jos doar o parte dintre masurile luate in ultimele zile. Acesta este un inceput si, cel mai important, un semn ca, impreuna, putem contribui la sustinerea clientilor intr-un context dificil.

AEGON Romania a decis inca de saptamana trecuta sa aleaga modul de lucru de acasa, gandindu-se la sanatatatea angajatilor, a familiilor acestora si la binele comunitatii. Pentru acest scenariu de lucru, Aegon si-a adaptat sistemele interne la modul de lucru de acasa si raspunde solicitarilor venite de la clienti si parteneri ca si pana acum, cu accent pe comunicarea online si folosirea platformei 24Aegon pentru operatiuni legate de asigurari. In acest fel isi sustine si indeamna clientii sa nu iasa din casa si sa foloseasca platforma, emailul sau telefonul pentru orice fel de solicitari si intrebari au, legate de asigurarea lor sau pentru alte nevoi, legate de grija pentru sanatatea lor si a celor dragi, pe magazinul online Aegon Market. Compania comunica cu clientii sai prin newslettere si pe social media, cu sfaturi practice, jocuri de educatie financiara si povesti, din dorinta de a fi alaturi de comunitatea sa, de parinti, pentru a face ca aceasta perioada sa fie mai usoara.

ALLIANZ-TIRIAC Asigurari a luat masuri suplimentare pentru a-si ajuta clientii sa ramana stapani pe situatie, prin facilitarea inspectiilor de risc si de dauna la distanta, in baza transmiterii electronice a documentelor necesare si a fotografiilor avariilor. Totodata, compania a extins limita de suma pentru autoconstatarea daunelor produse bunurilor. Aceste masuri completeaza solutiile digitale existente pentru achizitia de polite si pentru gestionarea procesului de dauna. In acelasi timp, clientii ALLIANZ-TIRIAC se pot baza pe cei peste 2.500 de consultanti care sunt pregatiti sa-i ghideze si sa le ofere cele mai bune solutii pentru ei si cei dragi prin mijloace alternative de comunicare – telefon si apel video. Compania a creat si o sectiune speciala pe website unde clientii pot descoperi toate serviciile online si modul de accesare si unde pot afla raspunsurile la cele mai frecvente intrebari.

Asirom VIG pune la dispozitia clientilor sai utilizarea serviciilor aproape exclusiv online, prin simplificarea formalitatilor de notificare si despagubire a daunelor. Daunele auto, locuinta si bunuri pot fi notificate online, direct pe asirom.ro, in mai putin de 10 minute, iar pentru celelalte categorii de produse, asigurarea si notificarea daunei se pot face via e-mail. Sistemul de plati online este disponibil in mai multe variante, de la plata direct pe site folosind codul de referinta de pe instiintarea de plata, prin contul de utilizator MyAsirom, Internet Banking, direct debit sau aplicatia PAGO. In cazul asigurarii de sanatate, clientii Asirom se pot programa la medic online, de pe asirom.ro, mutand astfel interactiunea de acasa direct in cabinetul medicului, fara pasi intermediari si contact uman suplimentar.

BCR Asigurari de Viata VIG ofera clientilor sai acoperirea impotriva riscului de infectare cu coronavirus, atat prin asigurarile deja achizitionate de clienti, cat si prin cele pe care acestia doresc sa le achizitioneze in viitor. Astfel, asigurarile BCR Asigurari de Viata VIG ofera clientilor acoperire ca o consecinta directa sau indirecta a infectarii cu coronavirus sau a contextului generat de aceasta, in caz de: spitalizare, carantina in cadrul unor unitati spitalicesti acreditate sau asimilate, incapacitate temporara de munca (concediu medical), somaj (pierderea locului de munca) si deces. Mai mult, clientii care detin credite existente si neasigurate, dar si cei care obtin credite noi vor beneficia de aceasta acoperire impotriva riscului de infectare cu coronavirus.

BRD Asigurari de Viata si-a adaptat mijloacele de comunicare pentru a oferi suport clientilor si in aceasta perioada. Clientii pot contacta astfel compania telefonic si pe email atat pentru a solicita informatii despre politele lor de asigurare, cat si pentru a anunta si deschide un dosar de despagubire. In plus, managerul de clientela BRD este disponibil online si telefonic pentru a oferi suport clientilor, iar situatia agentiilor este publicata pe website BRD. BRD continua sa caute solutii adaptate noului context pe care le vor comunica pe parcurs clientilor incat sa se simta protejati si sustinuti.
Actualizat la 03.04.2020
De asemenea, BRD Asigurari de Viata si BRD Asigurari Generale au anuntat ca vor acoperi in mod exceptional riscurile provocate de COVID-19 pentru clientii lor asigurati prin mai multe tipuri de polițe.
Acoperirile oferite clientilor in mod exceptional de BRD Asigurari de Viata sunt urmatoarele:
• Pentru clientii care au achizitionat asigurari atasate creditelor de la BRD Groupe Societe Generale si de la BRD Finance, va fi acoperit in mod exceptional decesul provocat de infectia cu COVID-19;
• In cazul asigurarii cu componenta de economisire incheiata cu scopul de a-i oferi copilului un start mai bun in viata, compania va prelua plata primelor pana la maturitatea (finalul) contractului in cazul in care intervine decesul persoanei asigurate din cauza COVID-19.
• Pentru asigurarea unit-linked, capitalul investit va fi protejat conform conditiilor contractuale in cazul decesului asiguratului provocat de COVID-19.
• In cazul asigurarii de sanatate achiziționate de angajatori pentru angajatii lor, compania va analiza pentru fiecare caz in parte solicitarile de plata a indemnizatiei de spitalizare din cauza COVID-19, conform pachetului de asigurare.
Pentru asigurarea de calatorie oferita de BRD Asigurari Generale, anularea calatoriei in perioada de pandemie este deja acoperita.

EUROINS Romania Asigurare Reasigurare si-a anuntat angajatii cu privire la pericolele reprezentate de COVID-19, recomandand informarea exclusiv din surse oficiale si legitime. Printre masurile luate de asigurator se numara: sporirea masurilor de igiena in toate spatiile si implementarea de proceduri pentru limitarea interactiunii si suspendarea calatoriilor de business, Aproximativ jumatate dintre angajatii EUROINS Romania lucreaza de acasa, folosind mijloacele electronice de comunicare. Colegii din departamentele care interactioneaza cu clientii isi continua activitatea la birou dotati cu masti si dezinfectante. Persoanele prejudiciate sunt incurajate sa respecte masurile de protectie si sa utilizeze comunicarea electronica. Compania recomanda utilizarea programarilor online pentru constatarea daunelor pe politele RCA si CASCO aici: https://programari.EUROINS.ro/. Toate informatiile necesare sunt disponibile pe site ul companiei EUROINS.ro, inclusiv facilitatea de verificare a stadiului dosarului de dauna.

EUROLIFE Asigurari a anuntat extinderea perioadei de gratie pentru plata primelor pana la data de 30 aprilie 2020. Pe parcursul acestei perioade, in mod exceptional, compania acopera riscurile aferente politelor, conform conditiilor contractuale. Sunt vizate de aceasta masura toate tipurile de asigurari de viata si asigurari generale din portofoliul companiei.

GARANTA ASIGURARI a descentralizat serviciile Departamentului de Daune in Bucuresti pentru a minimiza circulatia clientilor. Compania pastreaza doar personal esential si dezinfecteaza sediile si filialele o data pe saptamana pentru a proteja sanatatea publica.

GENERALI Romania: pentru a putea solutiona mai usor, la distanta, solicitarile clientilor, a fost introdusa facilitatea de autoconstatare pentru daunele acoperite de polite Casco sau RCA pana la o limita estimata de 5.000 lei per eveniment, in timp ce, pentru politele de locuinta, aceasta facilitate a fost marita de la 1.500 la 5.000 lei. De asemenea, clientii isi pot efectua singuri inspectia de risc pentru politele Casco. O serie de procese de subscriere, cat si solutionarea despagubirilor in baza politelor de calatorie, de viata si de sanatate, se va efectua in baza documentelor primite in format electronic.  Solutiile amintite anterior le completeaza pe cele aflate deja in vigoare si care dovedesc o utilitate sporita in acest context, precum: semnatura electronica a contractelor de asigurare, plata online a primelor de asigurare online si achizitia online de polite RCA sau de calatorie. Pentru o si mai mare siguranta, in cadrul Generali Romania au fost puse in aplicare masuri de natura logistica, prin limitarea la maxim a deplasarilor in interes de serviciu, amanarea tuturor evenimentelor programate si implementarea lucrului de la domiciliu pe scara larga.

GRAWE Romania depune toate eforturile pentru a oferi servicii de calitate si ofera clientilor urmatoarele instrumente online pe site-ul companiei, www.grawe.ro: avizarea daunelor – pentru toate tipurile de asigurari (auto, proprietati si de viata), plata primelor de asigurare, informatii despre contractele de asigurare.  Pentru ofertare si emitere la distanta, raman la dispozitia clientilor lor atat in Bucuresti, cat si in agentiile teritoriale.

GOTHAER, pentru a sustine autoritatile in promovarea mesajelor esentiale ce vizeaza necesitatea ca fiecare persoana sa stea cat mai mult in casa, a recomandat clientilor si partenerilor sai sa profite de interactiunea “la distanta” pe care oricum compania o punea la dispozitia clientilor sai inca dinaintea pandemiei. Astfel, le-a reamintit acestora optiunile pe care le au la dispozitie in relatia cu compania: fie ca este vorba de emiterea unei polite, deschiderea si solutionarea unui dosar de dauna, solicitarea de informatii cu privire la polita aflata in vigoare sau plata unei polite aflata in vigoare – toate se pot realiza online, prin e-mail sau telefonic.

GROUPAMA Asigurari a anuntat ca va acoperi in mod exceptional riscurile asociate epidemiei de coronavirus, desi pandemiile sunt, de multe ori, exceptate din contactele de asigurare, dupa cum urmeaza: – in cazul asigurarilor medicale integrale, vor fi acoperite situatiile de spitalizare in sistemul public cauzate de infectia cu COVID-19; – in ceea ce priveste asigurarile de viata, vor fi acoperite spitalizarile si decesele cauzate de noul coronavirus si exonerarea de la plata primelor de asigurare ca urmare a decesului; – in cazul asigurarii de calatorie in strainatate, GROUPAMA Asigurari va acoperi asistenta medicala de urgenta si repatrierea, pentru evenimentele cauzate de diagnosticarea cu COVID-19, in limita sumei asigurate pe polita, in tarile fara alerta de calatorie sau incluse in Zona galbena si in limita sumei de 500 de euro pentru tarile aflate in Zona rosie; – in cazul Asigurarii suplimentare de anulare a calatoriei (STORNO) vor fi acoperite evenimentele pentru situatiile de imbolnavire sau deces, ca urmare a diagnosticarii cu noul coronavirus, iar la – asigurarile suplimentare de intrerupere sau extindere a calatoriei vor fi acoperite, in limita sumei asigurate pe polita, evenimentele cauzate de izolare sau carantina si cele cauzate de diagnosticarea cu COVID-19. Totodata, la nivelul companiei au intrat in vigoare noi masuri in vederea continuitatii activitatii, in beneficiul clientilor. Cea mai importanta este implementarea programului Work From Home pentru mai bine de 90% dintre angajatii companiei. Exista numeroase canale prin care clientii pot comunica cu GROUPAMA Asigurari, in functie de nevoile lor: – plata online a politelor de asigurarehttps://bit.ly/3baMBOBavizarea online a daunelor :https://bit.ly/2wl7l7z; – constatarea daunelor si realizarea inspectiei de risc la distanta, prin intermediul optiunii Video Asist: https://bit.ly/2IYgYf5 si prin call-center-ul Alo Groupama.

ERGO: in efortul de a isi proteja angajatii si clientii si pentru a contribui la incetinirea raspandirii coronavirusului, compania a facut urmatorii pasi pentru a asigura securitatea acestora si mentinerea in continuare a serviciilor la acelasi nivel, precum implementarea  posibilitatii de lucru de la distanta. Compania este echipata cu tehnologia necesara pentru a-si desfasura activitatea ca de obicei, ramanand pregatita si disponibila pentru asigurarea serviciilor oferite clientilor la aceleasi standarde de pana acum. In plus, ERGO a elaborat si implementat Planul de continuitate a afacerilor, care a fost conceput pentru a proteja securitatea si sanatatea angajatilor, clientilor si partenerilor societatii, mentinand in acelasi timp calitatea serviciilor oferite clientilor. In plus: – toate sedintele de lucru si de afaceri ale companiei,  interne si externe, se realizeaza prin conferinta/apel video; cel mult doi angajati au voie sa lucreze in birourile regionale; au fost eliminate toate calatoriile de afaceri neesentiale ale angajatilor pentru viitorul apropiat, iar brokerii au fost informati cu privire la modalitatea de lucru in acest context, implementand comunicarea exclusiv prin e-mail si/sau telefon. Serviciile pe care ERGO le ofera partenerilor si clientilor si toate operatiunile interne se realizeaza in parametri normali, ca de obicei.

METROPOLITAN Life Romania are in continuare prioritatea de a proteja siguranta si sanatatea angajatilor, colaboratorilor si a comunitatilor in care ne desfasuram activitatea. Produsele de asigurare din portofoliul METROPOLITAN Life nu au excluderi referitoare la virusul COVID-19 sau pentru alte pandemii conform conditiilor contractuale, iar compania ramane aproape de clientii sai, avand un plan robust de continuitate a activitatii. Echipa de consultanti METROPOLITAN Life pune la dispozitia prospectilor si clientilor existenti o gama larga de canale de comunicare, menita sa faciliteze accesul acestora la produsele de protectie din portofoliul companiei si la informatiile de care au nevoie, dar si spatii de intalnire unde s-au adoptat masuri suplimentare pentru toate conditiile de siguranta necesare in timpul epidemiei de coronavirus.

OMNIASIG VIG a anuntat ca pune la dispozitia clientilor o serie de instrumente care permit parcurgerea cu succes a tuturor serviciilor de acasa precum incheierea sau reinnoirea unei polite prin telefon si e-mail. De asemenea, inspectia de risc aferenta incheierii unei polite CASCO poate fi realizata de la distanta, cu ajutorul unui telefon de tip smartphone, in doar cateva minute, fara a fi necesara deplasarea la o locatie anume. Compania a publicat si un ghid pentru utilizarea instrumentelor online pentru incheierea politelor, inspectiile de risc, notificari de daune si plati de daune si de prime de asigurare. OMNIASIG vine in sprijinul asiguratilor sai Casco cu un serviciu complet nou, adaptat situatiei actuale, denumit generic Valet Service. Este vorba de un serviciu de tip service auto door to door, disponibil pentru moment in Bucuresti, serviciu ce isi propune sa reduca la zero expunerea clientilor in spatii publice in urmatoarea perioada. Serviciul este gratuit, cheltuielile fiind acoperite integral de catre OMNIASIG. Astfel, incepand de luni, 23 martie 2020, compania ofera clientilor sai un nou serviciu ce poate fi realizat integral de la domiciliu. Valet Service le permite clientilor Casco ai companiei sa isi repare autovehiculele fara a se deplasa si fara a se expune unui posibil pericol. Procedura este simpla, facila si poate fi accesata astfel:

  • Asiguratul Casco avizeaza dauna printr-un apel la Call Center-ul OMNIASIG, 021.9669, sau prin mijloacele digitale, disponibile pe www.omniasig.ro;
  • Efectueaza constatarea daunei video, prin intermediul unui telefon de tip smartphone;
  • Este asistat de la distanta, primeste instructiuni live, iar documentatia (procesul verbal de constatare si alte documente) sunt transmise pe email;
  • Autovehiculul avariat va fi preluat de la domiciliul asiguratului si transportat pe o platforma in service-ul autorizat partener OMNIASIG. Dupa finalizarea reparatiei, clientul va primi autovehiculul acasa, spalat, complet igienizat si dezinfectat. Preluarea si predarea autovehiculului va fi realizata in conditii de maxima igiena, personalul fiind echipat cu echipament de protectie specific (manusi, masca etc.).

De acest serviciu beneficiaza si pagubitii pe polite RCA de la OMNIASIG.

Actualizat la 30.03.2020
PAID Romania a luat o serie de decizii care au intrat in vigoare in luna martie si care sunt valabile pana la finalul acestei crize. Compania va analiza cu atentie efectele acestora si isi propune ca cel putin o parte dintre acestea sa devina definitive.
Astfel, incepand cu luna martie PAID decis ca in procesul de instrumentare a dosarelor de daune sa accepte procedura de auto constatare realizata chiar de asigurat, pana la un plafon de maximum 10.000 euro, doar in conditiile in care asiguratorul mijlocitor care va face constatarea permite aceasta varianta de lucru. Mai mult, toate formularele care presupuneau semnatura asiguratului pagubit au fost inlocuite cu formulare care sunt transmise exclusiv online. De asemenea, in situatia in care asiguratii nu pot obtine adeverintele necesare confirmarii incidentului de la autoritatile locale, dreptul la despagubire se stabileste pe baza oricaror alte mijloace probatorii.
In ceea ce priveste colaborarea operationala cu asiguratorii, compania a decis eliminarea obligativitatii de a avea semnaturile olografe ale reprezentantilor companiilor de asigurari si transmiterea exclusiv in format electronic, facilitand astfel procesul de subscriere, precum si lucrul de la distanta si evitarea contactului fizic.
In plus, in aceasta perioada PAID testeaza o solutie tehnologica de ultima generatie care va duce la optimizarea operationala in caz de situatii de urgenta sau dezastre, urmand sa revina cu amanunte despre acest subiect cat de curand.

 

UNIQA Asigurari a comunicat ca o parte cat mai mare din interactiunea cu clientii este migrata catre zona online, acestia avand la dispozitie canale digitale pe care le pot accesa pentru a mentine relatia cu compania. Activitatea de notificare a daunelor pentru asigurarile CASCO si de locuinta este preluata de catre asistentul digital ANA, disponibil online la adresa https://daunerapide.uniqa.ro si sustinut de o echipa de specialisti pentru daunele cu un grad de complexitate ridicat.  In cazul daunelor care nu pot fi avizate prin intermediul asistentului digital ANA si sunt anuntate prin Contact Center sau notificate online pe site-ul companiei, dar si pentru constatarile deja programate, clientii sunt contactati telefonic de catre reprezentantii UNIQA pentru a transmite prin email documentele si fotografiile necesare finalizarii procesului de constatare, astfel incat nu mai sunt nevoiti sa se prezinte la centrul de constatari sau la sediile UNIQA. In ceea ce priveste plata primelor pentru politele de asigurare, clientii pot rezolva aceasta operatiune de la distanta, rapid si eficient: plata online direct in cadrul paginii UNIQA, la adresa https://www.uniqa.ro/plata-polite-asigurare si prin transfer bancar online, utilizand aplicatiile de Internet Banking sau Mobile Banking. In Romania, compania a inceput implementarea masurilor de limitare a riscurilor de infectare cu Coronavirus inca din luna februarie, in baza unui plan de actiune recomandat la nivelul grupului international.

Actiuni de CSR ale companiilor de asigurari:

AEGON Romania a achizitionat doua izolete pentru ISU Cluj, din dorinta de a ajuta comunitatea.

BRD Asigurari de Viata: BRD Groupe Société Générale, unul dintre actionarii BRD Asigurari de Viata, a anuntat joi, 19 martie, ca doneaza 2 milioane lei, din care 1,7 milioane lei Asociatiei pentru Relatii Comunitare pentru a asigura spitalelor echipamente de protectie medicala, teste Covid-19, dezinfectanti si aparatura medicala si 300.000 lei pentru sustinerea sectorului cultural independent.

OMNIASIG: compania se alatura asociatiei Daruieste Viata cu o donatie de 50.000 euro, pentru a sustine demersul de dotare a spitalelor de stat cu echipament medical si crearea unor conditii optime de tratament in urmatoarea perioada pentru persoanele afectate de COVID-19.

Lista este intr-o continua dezvoltare si va fi actualizata constant pe www.unsar.ro



Share This