Doar 1 din 10 români ar fi pregătit financiar în cazul unui dezastru care i-ar afecta locuința
București, 13 octombrie 2023 Doar 11% dintre români ar putea face față din punct de vedere financiar costurilor cu repararea sau înlocuirea bunurilor afectate de un potențial dezastru care le-ar afecta locuința, rezultă din cel mai nou studiu sociologic[1] realizat de IRES pentru UNSAR.
Totodată, 80% dintre respondenți au declarat că știu ce ar trebui să facă în caz de cutremur pentru a se proteja și a rămâne în siguranță, arată același studiu. Un procent similar consideră și că locuința lor este rezistentă și foarte rezistentă în situația producerii unui cutremur. În același timp, doar 30% dintre români dețin un kit de prim-ajutor pe care l-ar putea folosi dacă ar avea loc un cutremur.
“Azi, de Ziua Internațională pentru Reducerea Riscurilor la Dezastre, ne reamintim că România este una dintre țările europene cele mai expuse și readucem în prim-plan importanța existenței unor soluții de protecție financiară dedicate proprietarilor de locuințe”, a declarat Alexandru CIUNCAN, Președinte & Director General al UNSAR.
Pentru a fi protejați în eventualitatea producerii unui cutremur și a altor riscuri catastrofale naturale, de tipul inundațiilor și alunecărilor de teren, este necesar ca proprietarii locuințelor să încheie polița obligatorie PAD, care poate oferi un sprijin financiar până în limita a 10.000 EUR, respectiv 20.000 EUR, în funcție de tipul construcției.
“O poliță de asigurare facultativă pentru locuință oferă un nivel suplimentar de protecție față de cea obligatorie, acoperind la valoarea reală a locuinței eventuale daune produse de dezastrele naturale, și alte riscuri, precum: incendiu, explozie, căderi de corpuri, inundații produse de avarii ale instalațiilor de apă-canal, climatizare, termoficare, precum și alte situații neprevăzute – inundații produse vecinilor, defecțiuni ale centralei termice, daune la bunurile electronice/electrocasnice”, a adăugat Alina BĂRBULESCU, Specialist Asigurări Bunuri & Proprietăți în cadrul UNSAR.
***
Despre UNSAR
Înființată în 1994, UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România reprezintă 21 de companii de profil. Acestea dețin o pondere de aproximativ 90% din piața locală de asigurări. Activitatea UNSAR are drept obiectiv apărarea și reprezentarea intereselor asigurătorilor și reasigurătorilor din România, participarea la îmbunătățirea cadrului legislativ în domeniul asigurărilor, promovarea activității de asigurări în România și a dezvoltării durabile a industriei de profil pe plan intern și internațional. Din anul 2007, UNSAR este membru cu drepturi depline al Federației Asigurătorilor și Reasigurătorilor Europeni – Insurance Europe. Asigurările reprezintă un sector – cheie al economiei românești, contribuind la dezvoltarea acesteia. Asiguratorii din România Membri ai UNSAR plătesc despăgubiri de circa 1.8 miliarde EUR pe an, ceea ce înseamnă 5 milioane EUR în fiecare zi calendaristică.
Despre IRES
Înființat în 2009, Institutul Român pentru Evaluare și Strategie– IRES activează pe piața de cercetare din România și funcționează ca un think tank independent, o parte dintre studiile și proiectele pe care le dezvoltăm fiind dedicate optimizării politicilor publice în diferite domenii ale societății românești. „Suntem una dintre cele mai mari companii românești de cercetare de piață și oferim soluții integrate pentru clienții noștri – organizații multinaționale, naționale și locale, instituții și organizații din România, dar și din străinătate– care înțeleg valoarea cercetării în evoluția lor pe termen lung. IRES este membru al ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research) și ne realizăm activitatea la cele mai înalte standarde profesionale, respectând practicile internaționale în acest domeniu.
[1] Studiul privind Evoluția percepției consumatorilor privind asigurările obligatorii și facultative și noile riscuri generate de schimbările climatice a fost realizat în septembrie 2023 pe un eșantion reprezentativ format din 722 de respondenți, folosind metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).