Pentru Groupama Asigurări responsabilitatea este definită prin grija și respectul față de angajați, clienți și societate. Politica de responsabilitate socială este ghidată de valorile companiei, proximitate, responsabilitate, solidaritate și performanță, valori care stau la baza modului în care sunt selectați partenerii și proiectele derulate.
Acțiunile derulate se concentrează pe două direcții principale:
– prevenirea, înțeleasă atât prin informarea și educarea publicului cu privire la metode de diminuare a riscurilor, cât și prin promovarea sportului și a unui stil de viață sănătos;
– susținerea industriei cinematografice.
PREVENIREA RISCURILOR
Groupama Asigurări are un parteneriat de lungă durată cu Inspectoratul General al Poliției Române, alături de care derulează proiecte de educare și informare a publicului cu privire la metodele de protecție împotriva infracțiunilor.
Împreună cu APPA (Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor) și Poliția Română, Groupama se implică și în campania națională de siguranță și prevenție rutieră FII TREAZ LA VOLAN. Inițiativa are ca scop atragerea atenției șoferilor, dar și a celorlalți participanți la trafic, asupra pericolului reprezentat de oboseala la volan, creșterea gradului de educație rutieră și, indirect, scăderea numărului de accidente rutiere din România cauzate pe fondul adormirii în timpul conducerii autovehicului.
PROMOVAREA SPORTULUI, PERFORMANȚEI ȘI A PREVENȚIEI ÎN SĂNĂTATE
Prin promovarea sportului și a unui stil de viață sănătos, Groupama Asigurări se angajează să încurajeze acțiunile care se aliniază acestor principii și să susțină performanța sportivă. Astfel,din 2012, compania este alături de sportivii României, în calitate de asigurător oficial al COSR – Comitetul Olimpic și Sportiv Român, iar din 2018 este și asigurătorul oficial al Federației Române de Rugby și al Echipei Naționale de Rugby Stejarii.
Atât sportivii, cât și membrii staff-ului beneficiază de o gamă variată de produse de asigurare, gândite special pentru a acoperi nevoile extinse ale unor atleți de performanță: asigurări de viață, de sănătate, pentru călătorii, incendiu și alte calămități, RCA și CASCO. În plus, Groupama a susținut activ delegația României la Festivalul Olimpic al Tineretului European (FOTE), ediția de iarnă, care a avut loc în perioada 9-16 februarie 2019 în Bosnia-Herțegovina, cu produse de asigurare în valoare totală de peste 48.000 lei.
Marșul și Crosul Casiopeea
De mai bine de nouă ani, Groupama Asigurări susține Marșul și Crosul Casiopeea, un eveniment caritabil, ce are ca scop strângerea de fonduri necesare achiziționării de proteze mamare pentru femeile care au suferit operații de mastectomie în urma diagnosticării cu cancer la sân. Pe lângă contribuția adusă la creșterea calității vieții acestor femei, evenimentul promovează prevenția, sănătatea prin sport și un stil de viață echilibrat. În fiecare an, angajații Groupama Asigurări dau dovadă de solidaritate și spirit de echipă, înscriindu-se voluntar la curse sau marș și contribuind astfel la sprijinirea acestei cauze – în 2018, compania a câștigat primul loc la categoria Corporate, avand cel mai mare număr de angajați înscriși în Cursa Roz.
Climb Again – încurajarea reintegrării sociale prin terapie sportivă
Asociația Climb Again oferă o șansă la o viață normală persoanelor cu dizabilități și deficiențe de
vedere, creându-le un cadru în care să iși poată atinge potențialul. Încă din 2014 ei organizează sesiuni gratuite de terapie prin escaladă, kineto și fizioterapie și psihologie pentru copii și tineri cu deficiențe, de care au beneficiat până în prezent peste 1500 de copii și tineri cu nevoi speciale. Mulți dintre aceștia au ajuns să câștige premii la concursuri naționale și internaționale de paraclimbing, au reușit să se reintegreze în societate și să dobândească mai multă încredere în sine.
Groupama Asigurări sprijină asociația, asigurând deplasările loturilor de sportivi la competiții și contribuind la susținerea centrului Climb Again. În plus, copiii angajaților companiei participă la sesiuni de paraclimbing și tiroliană, la centrul Climb Again, sub îndrumarea și supravegherea campionilor din Lotul Național de Paraclimbing.
Marea Tzopăială
Anual, Groupama Asigurări susține evenimentul sportiv-caritabil Marea Tzopăială, organizat de Fundația Regina Maria, în beneficiul celor 200 de copii din centrele sale educaționale. Pe lângă componenta socială, evenimentul atrage și atenția asupra importanței sportului și alimentației corecte în viața copiilor, prin intermediul unor ateliere de sport, joacă și nutriție.
Susținerea Fundației Regina Maria și a Policlinicii Sociale Sala Palatului
Alături de Fundația Regina Maria, Groupama Asigurări este membru fondator al Policlinicii Sociale Sala Palatului, prin intermediul cătreia persoanele cu venituri mici sau fără venituri și asigurare medicală au acces la servicii medicale de calitate gratuite sau la prețuri modice.
Prin activitatea lor, policlinicile coordonate de Fundația Regina Maria susţin recuperarea medicală, reabilitarea şi incluziunea socială a persoanelor aflate în clase de risc, precum şi a persoanelor fără adăpost. Serviciile medicale au un impact favorabil asupra recuperării şi reinserţiei sociale a persoanelor marginalizate sau a celor vulnerabile care solicită serviciile medicale. Totodată, beneficiarii au acces și la servicii de consiliere și îndrumare psihologică.
Groupama Asigurări sprijină activitatea policlinicii, contribuind totodată și la susținerea parțială a medicației necesare tratării pacienților cu afecțiuni cardiace care au accesat serviciile acesteia.
SUSȚINEREA INDUSTRIEI CINEMATOGRAFICE
Cinematografia reprezintă o direcție prioritară pentru Groupama în ceea ce privește sponsorizările, atât la nivel internațional, prin Fundația GAN Pour Cinema, cât și pe plan local. Încă de la intrarea brandului în România, în 2009, Groupama Asigurări a fost alături de cele mai importante festivaluri de film din România, a susținut regizori și producători de film și a încurajat dezvoltarea durabilă a industriei.
Groupama Asigurări susține în calitate de asigurător oficial unele dintre cele mai mari festivaluri de film din România:
– TIFF (Transilvania International Film Festival – Cluj)
– Festivalul Filmului Francez (București, Cluj, Timișoara, Iași, Arad, Brașov, Brăila, Buzău, Constanța, Pitești, Sfântu Gheorghe, Sinaia și Suceava)
– Les Films de Cannes a Bucarest
– Marele Picnic ShortsUP (București)
– Festivalul Internațional de Film de Animație Animest (București)
– Ceau, Cinema (Timișoara)
– Turneul itinerant Maria – Inima României
și a asigurat de-a lungul timpului producția multor filme românești, printre care Malmkrog, La Gomera, Bacalaureat, Sieranevada, Octav, Două Lozuri, Câini.
Renovarea cinematografului Studio din Timișoara
Groupama Asigurări a donat Primariei Municipiului Timișoara proiectul tehnic și arhitectural necesar reabilitării cinematografului Studio și transformării sale în primul cinematograf de artă din Timișoara. Donația, în valoare de aproximativ 150.000 de euro, acoperă studiile de arhitectură și documentația necesare pentru demararea lucrărilor de construcție și reprezintă încă o dovadă a angajamentului Groupama Asigurări pentru susținerea cinematografiei din România.
Proiectul de reabilitare a Cinematografului Studio, realizat de biroul de arhitectură Atelier 21, este rezultatul colaborării dintre mai mulți parteneri: Primăria Municipiului Timișoara (proprietarul cinematografului), Groupama Asigurări (finanțatorul proiectului de arhitectură), Institutul Francez din România și Asociațiile Pelicula Culturală, Marele Ecran, Documentor și Asociația Română a Filmului Independent (TimiShort). Împreună, aceștia au contribuit la realizarea temei de arhitectură, a proiectului tehnic și urmează să se implice în managementul programului cultural al cinematografului.
Cinematograful Studio va funcționa sub forma unui spațiu cultural de tipul art house, având ca domeniu principal de activitate cinematografia și proiecțiile de filme independente, de artă sau de autor. Totodată, noua locație va deservi și domenii conexe industriei cinematografice, printre care: producția de film, documentar sau animație, jurnalism, multimedia, fotografie, sound design.
SUSȚINEREA EDUCAȚIEI ȘI INVESTIȚII ÎN COMUNITATE
Capital Filles
Groupama Asigurări a devenit în 2019 membru al Capital Filles, un program care vine în ajutorul tinerelor absolvente de liceu prin îndrumarea în alegerea unei cariere și încurajarea dezvoltării personale și profesionale. Acesta presupune conectarea mediului educațional cu cel profesional, prin organizarea unor sesiuni de tutorat individual (binom format dintr-un mentor – angatajă a unei companii – și o elevă). În cadrul acestor sesiuni, elevele de clasa a XI-a sau a XII-a descoperă filiere și meserii de viitor, se familiarizează cu mediul de lucru și calificările prospectate.
În 2019, 11 angajate ale Groupama Asigurări au devenit în mod voluntar mentori pentru eleve de liceu din București.
Boovie Festival
Misiunea Festivalului Boovie este aceea de a-i motiva pe elevi să citească, provocându-i să transpună cărțile în trailere de film. Născut din inițiativa unui cadru didactic din Focșani, evenimentul susține dezvoltarea personală într-un mod creativ, prin mijloace non formale, precum actoria, scrierea creativă, montarea și editarea de film.
Groupama Asigurări a fost incă de la început alături de această inițiativă devenită între timp unul dintre cele mai mari evenimente educaționale extrașcolare organizate în România.
Campania socială Oferă bucurie de Crăciun!
Campania a fost demarată în anul 2013, se desfășoară anual în perioada sărbătorilor de iarnă și se adresează copiilor de la Școala Generală și Grădinițele din satele Fâstâci și Bălești din Județul Vaslui, copii care provin din familii fără posibilități financiare. Fiecare elev scrie o scrisoare către Moș Crăciun, acestea urmând să ajungă la angajații Groupama, care își aleg cărui copil doresc să îi îndeplinească dorințele. Mai mult de a aduce o bucurie sezonieră, campania „Oferă bucurie de Crăciun” își propune să aducă o schimbare durabilă în comunitate, prin felul în care contribuie la îmbunătățirea condițiilor de viață pentru copii, prevenirea abandonului școlar și facilitarea accesului la educație.
În 2013 campania a pornit cu 50 de copii cărora le-au fost îndeplinite dorințele, ajungând ca în 2019 să numere 240 de beneficiari.
Asociația Valentina
În 2019, Groupama Asigurări a fost alături de asociația Valentina și a sprijinit eforturile acesteia de a facilita accesul la educație pentru copii proveniți din familii defavorizate, prin oferirea de ajutor la realizarea temelor, includerea în activități creative și artistice și oferirea unei mese calde pe zi.
În 2019, 40 de copii au beneficiat zilnic de serviciile asociației, iar alți 60 au fost ajutați să meargă la grădiniţă plătindu-le masa şi rechizitele. În total, asociaţia susţine 100 de copii proveniţi din 80 de familii. În plus, pe tot parcursul procesului, familiile sunt de asemenea urmărite în vederea reinserării sociale şi profesionale.
Asociația MamaPan
Proiectul MamaPan vine în sprijinul mamelor singure care au în întreținere copii, grup vulnerabil economic, cu risc semnificativ de marginalizare și excluziune socială, oferindu-le locuri de muncă plătite cu salarii decente și un program de lucru care să le permită să dedice timp familiei. Cu ajutorul lor, brutăria MamaPan produce produse de panificație, gustări și dulciuri realizate în întregime din produse naturale, fără amelioratori sau adaosuri chimice.
Pe toată durata anului 2019, în sediul central Groupama Asigurări s-au organizat periodic târguri cu vânzare, banii strânși din comercializarea produselor mergând către susținerea activităților asociației.
Ateliere Fara Frontiere
Asociația Ateliere Fără Frontiere (AFF) este o organizație nonprofit românească, înființată în 2008, pentru inserția socială, profesională și civică a persoanelor vulnerabile, excluse și marginalizate. Acestea sunt încadrate pe diferite posture în cadrul celor trei întreprinderi sociale de inserție ale asociației – Atelierul Reconect, Atelierul Remesh si Ferma Bio&Co – la finalul perioadei de acompaniere beneficiind de sprijin pentru angajarea pe piața convențională a muncii sau în forme protejate.
Groupama Asigurări este alături de asociație, punând la dispoziția sa o serie de produse de asigurare necesare în desfășurarea activităților.